Sunday 8 January 2012

Perjuangan yg belum selesai..

Add caption
Skuad (w) 1/2004 - Platun 17

Bermulalah kisah hidup aku dalam mengorak masa depan ini...dengan pertolongan maklang n paklang aku yang berusaha utk aku dapatkan kerja...diorg tolong aku apply polis masa tu ada ofer dlm paper....so tgk2 aku dapat intview polis n dapat ofer masuk polis lah...bermula lah kisah aku sebagai srikandi negara...training selama 6 bulan...bermula 1/12/2004 - 30/5/2005. Segala susah payah telah ditempuhi dgn sabar akhirmya aku tamat juga rekrut kat PULAPOL Air Hitam tu....memang perit juga lah...sepanjang dok rekrut tu muka pu terbakaq mcm dyg senandung da....teman baik aku masa ni eja, cik mak...ngn onie ja...depa la geng yg leh masuk kepala....la ni da bwa haluan masing n da kawen pun depa tu...yang soknya...aku ada juga gaduh2 dgn     kwn2 dlm platun, biasa la x puas hati ja sbb dia...tp xpa semua tu biasa ja....da lama2 ok la...lagipun kami smua dok 1 dorm...asam garam semua kongsi sama la....da habis training aku dpat posting kat JSJK IPK NS...n sekarang da 7 tahun dok keja kat sini...

No comments:

Post a Comment